Spoty reklamowe, jakie mamy okazję niejednokrotnie oglądać w telewizji powstają zazwyczaj przez długi kres czasu a na efekt końcowy pracuje nie tylko spory sztab specjalistów, ale również sprzęt, przy pomocy którego można uzyskać określone efekty.
Mając na myśli reklamy telewizyjne musimy podkreślić, że wszystko zaczyna się od pomysłu. To on jest podstawą ku temu, by produkcja filmów reklamowych w ogóle mogła się rozpocząć. Praca nad spotem rozpoczyna się więc od zapoznania z samym produktem oraz preferencjami reprezentantów marki. Dopiero wtedy można komponować określony scenariusz reklamy, który zawiera w sobie wszelkie wytyczne klienta. Bardzo często również sama reklama poprzedzona jest realizacja badań rynkowych, których efektem jest wskazanie określonego trendu dla danej grupy towarów. Dzięki temu można tworzyć spoty, które rzeczywiście trafiają do konkretnej grupy odbiorców.
Po stworzeniu wstępnego scenariusza ten poddawany jest opinii klienta, ewentualne nanoszone są wszelkie poprawki. To ważne, by dokonywać ich właśnie na tym etapie, ponieważ kiedy produkcja filmów reklamowych w studiu już się rozpocznie nie będzie na takie działania miejsca.
Po akceptacji scenariusza reklamy dochodzi do castingu. Na nim wybierani są aktorzy, którzy wezmą w niej udział. Coraz częściej zdarza się tak, że w reklamie występuje gwiazda rodzimego show biznesu, która za wysokie honorarium jest wręcz zapraszana do udziału. Warto tutaj dodać, że większość z nich zgadza się na udział w spocie reklamowym negocjując wysokie stawki – za jeną reklamę można zarobić nawet roczną stawkę grania w teatrze czy dawania koncertów.
Same spoty reklamowe kręcone są najczęściej w studiu filmowym bowiem to właśnie tego rodzaju obiekt daje największe możliwości tworzenia. Tutaj można stworzyć dowolną scenografię czy tło, nie trzeba martwić się o warunki atmosferyczne czy koszty, jakie trzeba byłoby ponieść wybierając jako miejsce realizacji spotu na przykład odległy plener.